POSTER GÖZDEN GEÇİRME / Özlem Erdoğdu Erkarslan 17.12.06
Hasan Höl: Paftanın genel etkisi iyi. Burada yazıların eklemesi lazım. Yazıları ince siyah şeritler üzerine beyaz ile yazabilirsin. Ancak paftanın üst kısmında birana başlık eklersen kullandığın mavinin opasitesi ile oynayarak bir şerit elde etmeni ve onun üzerine beyaz ile yazmanı öneririm. Tabi ki orada kullandığın font daha büyük olacak.
Vaziyet planını Perşembe günü aktardığımız gibi yeniden çizmen gerekecek. Ayrıca sağ tarafta gördüğümüz fotoğrafların tümünü aynı büyüklükte yerleştirmen daha iyi olacak. Vaziyet planında olmasını istediğimiz zemin döşemesinin fotomontaja aktarılması gerekiyor. Vaziyet planındaki gri layer yanlış. Burada açıkça okunan iyi bir çizim gerekiyor.
Oğuz Tekcan: Fotomontajın açısı bize kendi tasarımını anlatmıyor. Bu fotoğrafı istersen daha küçük ve distorte olmamış açı ile yine kullanabilirsin. Ancak tasarımın dışındaki nesnelere atığın şeffaf renklerin bir anlamı yok. Daha yakından ve dar açılı bir fotoğrafı kullanarak montajını yap. Kullandığın diğer fotoğrafların her birinde foamboard ayrı tonda duruyor. Bu fotoğraflarda ışık ve renk ayarı gerekiyor. Distorte edilmiş fotoğraflar kullanmayın. Özellikle altta kullandığın fotoğrafın hem açısı yanlış, hem de bize bir şey anlatmıyor. Onu at. Vaziyet planı tamamen anlamsız. Perşembe günü derste anlatılanlara göre yeniden çizilecek, gerekli tasarımlar (zemine ilişkin) yapılacak ve bunlar fotomontaja aktarılacak. Paftada yazıları düşünerek yeniden çalışmalısın. Paftanın genel durumu ortanın altı.
Sevim Pelin Özkan: Tamamen yeniden çalışmanı öneririm. Öncelikle burada tasarımın zayıf olmasının da rolü olduğunu söylemeliyim. Ama burada tasarımı değil, paftayı eleştireceğiz. Burada kullandığın model fotoğraflarının açıları kötü. Burada yaptığın üç boyutlu tasarımı okutacak açılardan çekmek lazım. Senin fotoğraflarında perspektif yok, hepsi ortogonal. Bu silinidirin proporsiyonları da fotomontajda doğru durmuyor. Bulunduğu yer ile ilgili çalışılacak, hem vaziyet panında bu görülecek,hem de fotomontajda. Eğer renkler ile oynarsan daha iyi. Bence tüm fotoğrafları syah beyaz yap. Yazılar ile düşün. Genel olarak ortanın epey altında...
Tomur Canatan: Tasarımın temel sorunlarını seninle görüşmüştük. Ancak poster oldukça iyi. Bununla beraber tasarımdaki değişiklik ile yeniden düzenlenecek. Tasarımını Pazartesi mutlaka benimle görüşmeni rica ediyorum. Çünkü bu paftaya bakınca bu çalışma ters de durabilir diye düşündüm. Ama bunu şu anki haliyle değil de daha farklı bir biçimde yapabiliriz. Tabi ki havuzdan hemen kurtulmak şart. Vaziyet planı için Perşembe günü verilen kritik ile yaniden çizmen gerekiyor.
Ali Sakal: Pafta gerçekten iyi. Tasarım değişince şahane olacak. Vaziyet planında Perşembe günü anlatılanları dinlediysen hatalarını bilirsin.. Zira fotomontajda da başına dert olan yere oturma detayının tasarlanarak çözülmesi lazım. Oradaki mavi rampalar çözüm değil. Zaten renk olarak da değişmesi gerekir. Öyle bir eleman koyacaksan bile üzerine parlak yansıma vermek gerekir. Gökhan Hoca’dan nasıl yapacağını öğren. Bir de bu posterde yazılar için konuşalım.
Didem İldaş: Fotomontajın açısı yanlış. Yeniden yapılmalı. Attığın sarı şeritler bizim için defterlerin kenarına yaptığımız süsler gibi bir şey. Biz posterde kullandığımız elemanlar yardımıyla bir grafik etki elde etmeği ve tasarımdaki bazı noktaları anlatmayı amaçlarız. Senin posterinde gözümüz şeritlerin yarattığı diyagonal etkiye takılıyor ve hiçbir şey görmüyor. Siyah beyaz fotoğraflara çok iyi giden bir renk, ama kesinlikle böyle kullanılmaz. Ayrıca ortaya koyduğun vaziyet planı da ifadesiz. Elimizde buradaki gibi şematik, hatta kroki denilebilecek bir çizim varsa onu paftanın merkezine değil, en köşelerine çekeriz. Ama vaziyet planı size anlattığımız gibi yeniden çizildiğinde belki de senin yaptığın gibi merkezde yer alabilir. Yazılar?... Posterin genel etkisi ortanın altı.
Melik Sarı: Kullandığın fotoğraflar çok iyi, ama bir arada kombinasyonları olmamış. Fotomontaj tamamen uydurma, yeniden yapılacak ve baz olarak başka bir dış çekim fotoğrafına gereksinim var. Ayrıca bana fotomontaja göre ölçek çok küçük geldi, niye bu kadar küçüldü? 2.00- 2.50m. uygun olur, üstelik burası sanırım ön plaza, yani açıklık bir yer. Objenin algılanabileceği espas mevcut. Güliver hikayesi gibi bir durum oluşuyor, obje oyuncaklaşıyor. Ölçek iştebudur, yani nesneleri bulundukları bqağlam ile orantılı olarak algılarız. Burada tasarım kayboluyor. Genel olarak kullanılan siyah zemin etkisini koruyarak ve diğer fotoğrafları bu zeminde bir yere dayayarak kendiliğinden bir frame oluşmasını sağlayabilirsin. Yazılar eklenecek. Vaziyet planı yeniden kritiklerde anlatıldığı gibi çizilerek paftada hak ettiği yere gelecek. Bu pafta daha iyi olabilir. Tasarımın son safhalarda daha netleşmesini ve dilinin olgunlaşmasını umud ediyorum.
Başak Arı: Paftanı açamıyorum.

0 Comments:
Post a Comment
<< Home